اعتراض دانشآموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ آموزش و پرورش: قبول نداریم

سوالات امتحانات نهایی سوم دبیرستان باعث اعتراض تعدادی از دانشآموزان شده است. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش دراین باره گفت: سوالها سخت نیست و میانگین نمرات دانشآموزان تا به حال ۱۲.۷ است
اعتراض تعدادی از دانشآموزان دبیرستانی به سوالات امتحانات نهایی باز هم خبرساز شد. حالا چند روزی میشود که تعدادی از دانشآموزان سال سوم دبیرستان در بعضی شهرها به نحوه طرح سوالات امتحان بعضی درسهایشان اعتراض میکنند و حتی تعدادی از آنها با جمع شدن مقابل ادارات آموزش و پرورش شهرهایشان، اعتراضشان را به این موضوع نشان میدهند؛ موضوعی که البته مسئولان وزارت آموزش و پرورش آن را قبول ندارند و میگویند سوالات امتحانات نهایی تغییری نکرده و سختتر نشده است.
تهران، مشهد، اصفهان و گرگان چهارشهریاند که تعدادی از دانشآموزان دبیرستانی ساکن آنها با تجمع در مقابل ادارات آموزش و پرورششان، اعتراضشان را دراینباره به گوش مسئولان آموزش و پرورش رسانده اند. اولین امتحان نهایی ۲۵ اردیبهشت با درس «عربی ۳» در رشتههای ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی سوم متوسطه برگزار شد و بقیه امتحانات هم درحال برگزاری است اما تعدادی از دانشآموزان معتقدند در بعضی از امتحانات از پاورقی کتابها هم سوال طرح شده است . روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان معترض سال سوم دبیرستان مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نحوه طرح سوالات امتحانات نهایی تجمع کردند.
- برنامهریزی کاملاً اختصاصی و منطبق بر شرایط شما
- پشتیبانی و پیگیری ۲۴ ساعته توسط رتبه های تک رقمی
- معرفی بهترین منابع و آموزش تکنیک های تست زنی
- رفع اشکال سریع و اختصاصی دروس
یکی از این دانشآموزان معترض گفته است: «ما دانشآموزان در رشتههای ریاضی فیزیک، تجربی و ادبیات به نحوه طرح سوالات اینجا تجمع کردهایم. سوالاتی که به گوشمان آشنا نیست و آنقدر سخت طراحی شده که تمامی دانشآموزان سطح کشور را ناراحت و عصبانی کرده است.»
تعدادی از دانشآموزان گرگانی هم دیروز مقابل اداره آموزش و پرورش بهدلیل آنچه که سخت برگزار کردن امتحانات نهایی میدانستند، تجمع کردند؛ این دانشآموزان که حدود ۱۵۰ نفر بودند خواستار رفع مشکل امتحان درس ریاضی خود بودند. این دانشآموزان معتقدند که امتحانات نهاییسال سوم دبیرستان فوقالعاده سخت برگزار شده و سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تعقل و تحلیل دانشآموزان بوده و آنان نتوانستهاند به سوالات پاسخ بدهند.
مسئولان وزارت آموزش و پرورش اما این حرفها را قبول ندارند؛ نمونهاش «عبدالرسول عمادی»، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش است که در گفتوگو با «شهروند» میگوید این موضوع را در روزهای گذشته بررسی کرده و سخت بودن سوالات امتحانات نهایی درست نیست:«ما بعد از اینکه بعضی دانشآموزان نسبت به امتحانات بعضی دروس اعتراض داشتند، روی این موضوع تمرکز کردیم و از حوزههای تصحیح امتحانات خواستیم که نتایج اوراق امتحانی سراسر ایران را به ما اعلام کنند. ما نتایج امتحانات از ۲۵ اردیبهشت تا امروز را که ۵ خرداد است بررسی کردیم تا ببینیم براساس این برآورد، نمرات نسبت بهسال گذشته چه وضعی دارند.»
او ادامه میدهد: «این بررسیها نشان داد که در خرداد ۹۵ و براساس امتحانات دروسی که تا به حال تصحیح شده، میانگین نمرات ۱۲,۷ نمره است، درحالیکه این میانگین درسال گذشته ۱۱.۵۷ بود و این نشان میدهد که میانگین نمرات امتحانات نهایی تا الان، ۱.۱۳ میانگین نمره بالاتر ازسال گذشته است. به هرحال امتحانات نهایی تا ۱۸ خرداد ادامه دارد و یک هفته بعد از آن نتایج امتحانات را اعلام میکنیم.»
او میگوید تا به حال هیچگونه اشکال فنی از سوالات نهایی گرفته نشده و سوالات هیچ ایرادی نداشتهاند: «ما حساسیتهای دانشآموزان را برای کنکور درک میکنیم ولی خواهش میکنیم دانشآموزان روی کتابهای درسیشان تمرکز کنند چرا که گاهی آنها روی جزوات معلمانشان و موسسهها تکیه میکنند و از کتاب غفلت میکنند. سوالات نهایی از متن کتاب میآید نه از جای دیگر و به هرحال من سختی سوالات امتحانات نهایی امسال را رد میکنم.»
عمادی معتقد است: «دانشآموزان باید درسهایشان را در طولسال تحصیلی بخوانند و وقتی آن را به پایانسال موکول میکنند، ممکن است در روز امتحان نتیجه خوب نگیرند؛ از طرف دیگر بسیاری از دانشآموزان به جای متن کتاب درسی از جزوات استفاده میکنند که ما همیشه توصیه میکنیم کتاب درسی را بخوانند چون امتحان از محتوای کتاب درسی است. یک دلیل اعتراضات این است که تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور در سالهای اخیر خیلی بالا رفته و نتایج امتحانات دانشآموزان در این سوابق تحصیلی تأثیر دارد، به همین دلیل دانشآموزان نسبت به این مسأله حساستر شدند.»
رها عزتی
مهندسی عمران صنعتی شریف
مشاوره کنکور ریاضی با رها عزتی ، رتبه 180 منطقه 2 ریاضی 1404 و دارنده مدال طلای المپیاد : تماسهای تلفنی در ماه، برنامه ریزی هفتگی متناسب دانش آموز+ تحلیل آزمون و ارائه نکات و شیوه های تست زنی هر درس، ارتقا تراز، ارسال منابع و ویدیوهای درسی، گزارش کار شبانه و پرسش و پاسخ سوالات درسی در بستر تلگرام (گروه تلگرامی با عضویت حداقل یکی از والدین)
رضا فلاح
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
مشاوره کنکور تجربی با رضا فلاح : 8 تماس 30 دقیقه ای در ماه (هفته ای دو تماس) + برنامه ریزی اختصاصی (با دریافت اطلاعات میزان مطالعه و منابع و تعداد تست از دانش آموز) + بررسی گزارش کار ارسالیِ دانش آموز به صورت شبانه + پاسخگویی به سوالات مشاوره ای به صورت شبانه + ارائه روش مطالعه 4 درس تخصصی (در گوگل میت یا تماس تلفنی)
فاطمه کبری زاده
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
مشاوره کنکور تجربی با فاطمه کبری زاده : تماسهای تلفنی به صورت هفتگی + چک کردن گزارش کار دانش آموز به صورت روزانه + برنامه ریزی طبق آزمون آزمایشی اختصاصی برای دانش آموز + پرسش و پاسخ مجازی
سئودا عشقی
رتبه 28 دکتری زبان و ادبیات انگلیسی 1404
مشاوره کنکور زبان با سئودا عشقی ، رتبه برتر کنکور ارشد و دکتری زبان و ادبیات انگلیسی : 3 تماس هفتگی تصویری + بررسی بیداری روزانه + تماس هفتگی با والدین + برنامه هفتگی + ارسال گزارش کار روزانه در تلگرام
رضا صادقی
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مشاوره کنکور تجربی با رضا صادقی ، رتبه 15 منطقه 2 تجربی 1401 : ماهانه چهاربار تماس در ماه + برنامه ریزی شخصی سازی شده هفتگی + پیگیری دقیق + ارائه نکات مشاوره ای و معرفی منابع + دریافت و تحلیل گزارش کار شبانه + ارائه جزوه نکات طلایی زیست شناسی + ارتباط مجازی و رفع اشکال
محمدکاظم شجاعی
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مشاوره کنکور تجربی با محمدکاظم شجاعی ، رتبه 39 منطقه 2 تجربی 1400 : ماهانه شش جلسه مشاوره تلفنی + برنامه ریزی هفتگی + پیگیری مجازی برنامه + پرسش و پاسخ کامل (یک ماهه)
زهرا ابراهیمی
رتبه 6 ارشد کارگردانی هنر تربیت مدرس
مشاوره کنکور هنر به صورت تک تماس و ماهانه شامل : تماسهای تلفنی در زمانهای نیاز دانش آموز + چهار برنامه در ماه + پیگیری برنامه و گزارش کار در پایان هر روز
امیرعلی زارعی
مهندسی مکانیک صنعتی شریف
مشاوره کنکور ریاضی با امیرعلی زارعی ، رتبه 193 منطقه 1 ریاضی 1404 : سه جلسه مشاوره تلفنی در ماه + برنامه هفتگی (4 هفته) + پیگیری گزارش کار (روزانه ، مجازی) + رفع اشکال و پرسش و پاسخ (مجازی) + آزمون هفتگی و تحلیل آزمون
کوثر عمادی
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
مشاوره کنکور تجربی با کوثر عمادی : بسته ماهانه شامل 4 تماس تلفنی + بازخورد و پیگیری شبانه + برنامه ریزی هفتگی + پرسش و پاسخ آنلاین (مشاوره ای)
دکتر دانیال حبیبیان
رتبه 9 منطقه 3 تجربی 1397
مشاوره کنکور تجربی با دکتر دانیال حبیبیان ، فارغ التحصیل رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران : 8 جلسه مشاوره تلفنی در ماه + برنامه روزانه حجمی ساعتی متناسب با شرایط دانش آموز + ارتباط مستمر در فضای مجازی+ چک گزارش کار روزانه و توضیح نکات مربوط به گزارش کار + تجزیه و تحلیل کارنامه آزمون های آزمایشی +آزمون های تک درس + ارسال پادکستهای مشاوره ای+ تماس با والدین
معصومه حسین زاده
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مشاوره کنکور تجربی با معصومه حسین زاده ، رتبه 95 منطقه 1 تجربی 1403 : تماسهای هفتگی و برنامه ریزی شخصی هفتگی چک کردن گزارش کار شبانه و ارایه بازخورد و پاسخ به سوالات علمی در هفته و تحلیل کارنامه آزمون ها و ارایه راه حل برای جبران و بهبود
زهرا یحیی آبادی
رتبه 55 منطقه 2 انسانی
مشاوره کنکور انسانی با زهرا یحیی آبادی ، دانشجوی رشته دبیری ادبیات فرهنگیان : 6 تماس در هر ماه برای پاسخ به سوالات + برنامه ریزی شخصی سازی شده هفتگی + معرفی بهترین منابع کمک اموزشی + ارسال تست و گرفتن آزمون انلاین + توضیح نحوه مطالعه دروس عمومی و اختصاصی/تستی و تشریحی + ارتباط مداوم در فضای مجازی و پاسخگویی به سوالات دانش اموز در هر زمان از روز + چک کردن گزارش کار و ساعت مطالعه و ساعت خواب و بیداری + چک کردن کارنامه آزمون
محمد امین نورانی
رتبه 107 منطقه 2 تجربی 1402
مشاوره کنکور تجربی با محمد امین نورانی : دریافت 4 برنامه شخصی سازی شده در ماه+ 4 تماس در ماه + ارتباط 24 ساعته با مشاور + آموزش تخصصی نحوه خواندن دروس و تست زنی و ازمون دادن و... در قالب پادکست های آموزشی + گرفتن گزارش کار روزانه + کوییز مبحثی از درس زیست شناسی + تحلیل کارنامه ازمون ها + رفع اشکال و پاسخ به سوالات درسی
نگار داودآبادی
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مشاوره کنکور تجربی با نگار داودآبادی : چهار تماس تلفنی 45 دقیقه ای در ماه + گزارش شبانه دقیق و برنامه ریزی طبق عملکرد + تحلیل دقیق آزمون های آزمایشی + برنامه ریزی هفتگی ( ویژه و تمام عیار، مناسب دانش آموزی که می خواد رتبه برتر شود و مسیرش کاملاً تحت کنترل باشد)
مبینا اینانلو
رتبه 62 منطقه 3 انسانی 1402
مشاوره کنکور انسانی با مبینا اینانلو ، دانشجوی رشته آموزش عربی فرهنگیان : برنامه ریزی هفتگی متناسب با فرد + ۴ تماس ماهانه + پاسخگویی به تمام سوالات در طول روز + چک روزانه گزارش کار + ارسال منابع آموزشی در برنامه ( فیلم و جزوه ) + حل مشکلات مطالعاتی و آموزش روش های مناسب + تکنیک ارتقا آزمون و تحلیل آزمون + آزمون هفتگی آنلاین
میانگین 12.7؟؟؟؟ ناموسا میانگین 12.7 خوبه؟؟؟؟؟ ما یه امتحان میدیم 15 16 میشیم ناراحت میشیم چرا پایین شدیم بعد این یارو با ذوق و شوق میگه میانگین نمرات 12.7؟؟؟ واقعا متاسفم براش. خب مرد حسابی مگه مجبوری سخت بگیری؟آسونتر بگیر هم میانگین بره بالا هم تعداد کمتری شهریوری شن
باید همه ی شهر ها اعتراض کنن
برو بمیر مرتیکه خودت فرق فیزیک و شیمی رو نمی دونی بعد میای میگی امتحانای ما سخت نبوده ؟ ما که داریم این شـــر ها رو می خونیم و امتحان میدیم نمی دونیم فرق سوال استاندارد و سختو ؟
فاز شماها چیه؟! نه ناموسا فازتون چیه؟! شماها به این سوالات راحت میگین سخت؟! پس بهتون پیشنهاد میکنم ترک تحصیل کنید.چون کنکور 1000 برابر اینا سختتره.دوستی که میگفتی دینی سخت بود اخه عزبز من دینی به قول دبیرمون یعنی خرخونی.باید کل کتابو حفظ باشی.شیمیشم والا من نمیدونم چیش سخت بود ولی اگه وقت داشتین شیمی سوم کنکور 93_94 ببینین میگم بهتون سخت یعنی چی
اولا اینکه کنکور رو نمیخاد تشریحی جواب بدی و ریز تصحیح نمیکنن.
دوما کنکور تعداد انگشت شماری برای 100 درصد میان و سختی اون بر کسی پوشیده نیست ولی امتحان نهایی اکثرا برای بالای 17 یا 18 میان که با دیدن سوالا تو ذوقشون میخوره.
سوما بیشتر سوالات کنکور خارج از کتابه.چیزی که تو شیمی زیاد میبینیم.
شما میگید دینی سخت نبود چون میشد کل کتابو حفظ کنی؟واقعا شما میتونید کل دینی رو بدون جا انداختن حرفی حفظ کنید؟اگر به حفظ کل کتاب باشه تمام امتحانات نهایی تمام ادوار گذشته راحت بوده چون با حفظ کتاب میشه 20 گرفت.پس تاریخ هم خیلی راحته چون با حفظ کتاب قطور میشه 20 گرفت.
در ضمن ناموسا حرف قشنگی نیست و درس خوان ها ازش استفاده نمیکنن.
خدایش این انصاف نیست که ما که امسال نهایی دادیم با پشت کنکوری های که 94 امتحان دادن رو مقایسه کنن به خدا انصاف نیست امسال خیلی خیلی سختب ودن
این ها همش بهانه است. ما هم دو سال گذشته اعتراض کردیم اخرش هم هیچی نشد. سخت بود چون 90% دانش آموزان 2 روز قبل از امتحان شروع به خوندن کتاب می کنند. اگر در طول سال واقعا همان تمرینات کتاب و تمرینات معلم را کار کنید قول می دهم بالای 18 بشوید. این را میگم چون تجریه کردم.
خدا لعنت شون کنه اخه معلم منطقه سه باید به ما یاد بده که متن کتاب بخونیم دیگهههههههههههههه من که سال چهارمم از فیزیک سه هیچی نفهمیدم به خاطر دبیر احمقمون
رفیق من دبیرمون ساعتی 130 می گرفت قشنگ گمراهمون کرد.اینا بهونه واسه خودت نیار
سلام دوستان عزیز..واقعا اموزش و پرورش نمیدونه چیکارکنه از دست این دانش آموزا..اول میگفتن معدل نباید واسه کنکور تاثیر داشته باشه چون سوالای نهایی قابل قیاس با آزمون کنکور نیست و به قولی آبکی یه…الان هم میگن که سوالات سخته..یکی این وسط بگه سوالا چجوری باشه شما دانش آموزا راضی باشین؟؟؟؟؟؟
تاسف عنوان خوبی واسه شماس چون معلومه از ادمایی هستین که راجع ب چیزی که نمیدونه نظر میده خیلی سخته کلی درس بخونی بخاطر کارشکنی یه طراح یا مصحح نمره از دست بدی
من رشته انسانیم ترم اول شدن 19.50 ولی اینترم 16 نمیشم بوا جغرافیا چنان از ما گرفتن که من باور نمیکردم اونروز جغرافیا داریم
یعنی الان دیگه نظام آموزشی و سنجشی کشور مشکل دیگه ای نداره که بخواییم بخاطرش اعتراض کنیم؟ مثلا حجم بالای تقلب در امتحان نهایی، تاثیر زیاد و زیان بار سوابق تحصیلی در کنکور، غیر استاندارد بودن تعداد کمی از سوالات کنکور و سختی بیش از حدشون که برای خیلیا به ناحق نون و آب( شاید بهتره بگم نون و روغن) شده.
یا یه ایراد خیلی اساسی که به درد نخور بودن چیز هاییه که ما مجبوریم یاد بگیریم. مثلا منی که ( از سر جبر روزگار) می خوام پزشک بشم باید بزرگی میدان در سیملوله حامل جریان یا نظریه های اولیه اتمی یا تعداد تکواژ های یک متن یا هزار تا کوفت و زهر مار دیگه رو یاد بگیرم.
بچهها شماره تلفن نمایندگان مجلس دهم را تو سایت بدارید تا بهشون زنگ بزنیم و بگیم که تاثیر معدل برای سال آینده هم مثبت باشه.
نسبت به 94 واقعا ساده است
میام میزنمتا بد بخت 94 رومن یه ماه قبل شروع نهایی همشو حل کردم بیست مشدم بیا اینا رو حل تا پاره شی
حل کردم هیچ اتفاقی هم نیافتد ،بد بخت همون عربی که می گین سخته ترجمه هاش همه خط کتاب بود
اینا همه حرف مفته . من توی بندرعباس زندگی میکنم منطقه ی محروم حساب میشه یکی از پایین ترین سطح علمیای کشور رو هم داره . نه تنها من همه ی همکلاسی هام با رضایت داریم امتحانامونو میدیم . رشته ی ریاضی هم هستیم. اصلا به این سختی ای که میگن نیست البته دینی یه مقدار سخت بود شیمی هم سخت نبود دقیق سوال داده بودن اینا فقط میخوان درس نخوندن خودشونو توجیح کنن
کاملا صحیح است.
خواهر من شما که همین چهارشنبه امتحان زبان فارسی دادی. تو سوال ها هم بود توجیح غلطه ، درستش توجیه است.
ولی با نظرتون موافقم سطح سوالات اونطور که میگن سخت نیست
توجیح//////؟؟؟؟؟ توجیه ! اون وقت میگن امتحان سخت بوده!!!!!
خواهر بیشعور تو حتما معدلت بشه ۱۸خوشحالی اره؟؟؟
ریاضی واقعا سخت نبود!چرت بود!ولی واقعا در حق ما تجربی ها ظلم شد!!!!
مگه پارسال و پیارسال قبول کردن ک الان قبول کنن؟
خدا این فانی رو ورداره از رو زمین ک با اینده ی بچه ها بازی کنه خدا لعنتش کنه
واقعا امتحانات تا اینجا که آسون بودن فقط شیمی یکم سخت بود البته اگه دقت بیشتری رو کتاب اگه داشته باشی اونم واقعا راحت بود و نکته خاصی نداشت سوالاش اگه توی طول سال کتابو رو خوب خونده باشی الان هیچ مشکلی نداری
میانگین عبارت خوبی برای بیان نیست ، و یه جورایی اغراق آمیز است و شبهه انگیز
خداوکیلی هم دینی هم شیمی خیلی سخت بودن
دقیقا